با گوگل ترندز بازار سرمایه گذاری سایتت رو پیدا کن
هر وب سایتی برای شروع سرمایه گذاری به تعدادی کلمات کلیدی هدف نیاز دارد. گوگل ترندز از پلتفرم های رسمی گوگل است که با ارائه تحلیلی از این کلمات کلیدی در بازار های مختلف به شما در پیدا کردن ترندز در کسب و کارتان کمک میکند. اطلاعات و آمار در گوگل ترندز صورت نمودار های مختلف به کاربران نمایش داده میشود و این باعث میشود روند تغییرات کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید. از ویژگی های قابل توجه این پلتفرم شناسایی مناطق مختلف ایران و نمایش میزان جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در شهر های مختلف است.
کاربرد گوگل ترندز در کسب و کار آنلاین
اگر یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کردهاید، یا یک سرویسی را به مشتری خود ارائه میکنید حتماً نیاز به تولید محتوایی مفید خواهید داشت. در تولید محتوا از کلمات کلیدی برای انسجام موضوع، عناوین و همینطور تگ ها استفاده میشود. اما چه کلمات کلیدی رو چطور انتخاب میشوند؟ در چه شهر هایی محبوبتر هستند؟ روی چه نوع محتوایی ( تصویری، متنی یا ویدیویی ) تمرکز کنیم؟ این ها همه کاربرد های گوگل ترندز هستند که به ساخت استراتژی کسب و کار آنلاین کمک میکنند. برخی از ویژگی های قابل توجه در گوگل ترندز عبارتند از:
- نمایش تصویری اطلاعات در انواع نمودار تحلیلی
- نمایش محبوب ترین عبارات جستجو بصورت کلی و مرتبط
- تفکیک نتایج بر اساس نوع محتوا و بازه زمانی
- محیط کاربری آسان و امکان ذخیره گزارشات
استراتژی وب سایتت رو با ترندز بساز
زمانی که دایره موضوعات و کلمات کلیدی مربوط به وب سایت کامل باشد میتوانید پلن هایی دقیق و واضح برای فعالیت در زمینه تجاری خود داشته باشید. تولید محتوا از زمینه های سرمایه گذاری است که میتواند در دیجیتال مارکتینگ برند تجاری شما بسیار تأثیر بگذارد. در گوگل ترندز با جستجوی کلمات کلیدی اولیه، موضوعاتی مترادف و در همان زمینه به شما پیشنهاد میشود. هر بار که شما موضوعی را برای بررسی انتخاب میکنید، در حال تکمیل کردن دایره کلمات کلیدی وب سایت خود هستید. شما میتوانید در هر جستجو آمار مربوط به موضوع را ذخیره کنید.
آموزش استفاده از گوگل ترندز
برای استفاده از این ابزار به وب سایت گوگل ترندز وارد شوید. میتوانید با نصب افزونه ترجمه گر گوگل ( Google Translate ) امکانات گوگل ترندز را در زبان فارسی ببینید. شما به راحتی میتوانید انواع موضوعات را در قسمت جستجو بالای صفحه جستجو و با یکدیگر مقایسه کنید. هر موضوعی که اضافه میکنید با رنگی منحصر به فرد در جدول آمار ها نمایش داده میشود. در نوار بالا چهار قسمت میبینید که به ترتیب مربوط به منطقه موردنظر شما، بازه زمانی جستجو، دسته بندی ها و نوع جستجوی محتوا میشود. در هر مرحله از جستجوی موضوعات میتوانید از ایکن دانلود بالای هر بخش از نمودار آن را بصورت فایل CSV دانلود کنید.
تجزیه و تحلیل رایگان بازار سئو با محیط کاربری آسان
کار کردن با گوگل ترندز نیاز به یک متخصص سئو ندارد و شما میتوانید برای سرمایهگذاری در هر زمینه ای از این ابزار استفاده کنید. گوگل با ارائه محیطی تحلیلی با کاربری آسان و توضیحات مربوط به هر بخش (مشخص شده با علامت ? ) شناسایی بازار سئو را رایگان به کاربران ارائه میدهد . ممکن است استفاده از برخی کلمات کلیدی با معنای مشابه در بهینه سازی سئو مفید به نظر برسند، اما با بررسی آنها متوجه میشویم که محبوبیت آنها در بازه زمانی مختلف متفاوت است. به عنوان مثال عبارات تجارت الکترونیک، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در مناطق مختلف تجزیه و تحلیل متفاوتی را به شما نمایش میدهند.
تمایل کاربران را با کلمات کلیدی هدفت بشناس
شناخت ترکیبی از کلمات کلیدی هدف در ساخت استراتژی تولید محتوا ضروری است. در زبان فارسی بسیار مشاهده کردهایم که نگارش کلمات نیز در جستجو مهم هستند ( مانند کلمات به هم چسبیده ). با ترندز میتوانید تمایلات کاربران را در موضوعی خاص شناسایی کنید. به عنوان مثال با مقایسه دو عبارت شبکه مجازی و اینستاگرام متوجه میشوید که بازه جستجوی اینستاگرام فراتر از شبکه مجازی است. به این معنی است که اگر قصد تولید محتوا در مورد شبکههای مجازی را دارید باید تمرکز بیشتری بر روی اینستاگرام قرار دهید.
محبوب ترین جستجو ها در بازه زمانی دلخواه شما
میتوانیم بگوییم مهمترین صفحه ی explore در گوگل ترندز میباشد، که در آن محبوب ترین موضوعات و عبارات جستجو نمایش داده میشود. زمانیکه عبارتی را برای مقایسه اضافه میکنید، این بخش به قسمت پایانی صفحه منتقل شده و ترکیبی از عبارات ترند مرتبط با جستجوی شما را نمایش میدهد. با جستجوی کلمات کلیدی هدف در بازه زمانی مختلف متوجه میشوید که آنها در چه شهر هایی از ایران بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص میدهند.
ترندز مقدمهای برای سرمایهگذاری در گوگل ادوردز
حال که توانستید بازار سرمایهگذاری خود را به خوبی شناسایی کنید میتوانید به سراغ گوگل ادوردز رفته و بر روی این عبارات جستجو سرمایهگذاری کنید. البته پیشنهاد ما به شما بررسی صفحات جستجو با عباراتی است که از ترندز استخراج کرده اید. با تحلیل نتایج صفحات جستجوی گوگل ( SERP ) مطمئن شوید که در دایره کلمات کلیدی هدف چیزی از قلم نیوفتاده است.
دیدگاهتان را بنویسید