سئو و تبلیغات در گوگل، بازدید سایتت رو افزایش بده!
اولین چیزی که صاحبان کسب و کار در دنیای دیجیتال مارکتینگ به آن فکر میکنند تبلیغات در گوگل است. چیزی که میتواند در زمان کمی بازدید وب سایت را افزایش دهد. گوگل با دریافت تعرفه هایی که در ادامه به آن میپردازیم وب سایت شما را با جستجوی کلید واژه های خاصی در صفحه ی اول گوگل نمایش میدهد. و کاربران به کلیک کردن بر روی لینک وب سایت شما ترغیب میشوند. اما آیا تبلیغات در گوگل برای افزایش بازدید و درآمدی پایدار کافی است؟
تعرفه و هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز
گوگل ادز (google ads) یا گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی گوگل در نتایج جستجو است. شاید تا به حال وب سایتهایی را مشاهده کرده باشید که در صفحه ی اول گوگل با علامت Ad در کنار آنها ظاهر میشوند. شما هم میتوانید پس از شروع تجارت الکترونیک خود با خرید پنل اختصاصی گوگل ادوردز شروع به تبلیغات در گوگل کنید. تعرفه تبلیغات در گوگل بصورت کلیکی محاسبه میشود. شرکت ها معمولا تا ده هزار دلار در ماه برای تبلیغات هزینه میکنند. اما شما میتوانید با بهینه کردن تبلیغات هزینهها را به شدت کاهش دهید. هزینه تبلیغات در در گوگل ادوردز به کمپین یا گروههای تبلیغاتی تعریف شده، تعداد کلیک و کیفیت تبلیغ بستگی دارد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.
کمپین ها و گروههای تبلیغاتی در گوگل ادوردز
برای شروع کار در گوگل ادوردز کمپین های هدفمند بسازید. اهداف یک کمپین به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد. بنابراین قبل از ساخت کمپین به نکات زیر توجه کنید:
- نوع کسب و کار شما و هدف از تبلیغات
- تفاوت کسب و کار شما با رقبا
- هزینه درنظر گرفته شده ماهانه
- شناخت مخاطبان
- موقعیت جغرافیایی کسب و کار
پس از انتخاب کمپین ها،گروه های تبلیغاتی را مطابق با اهداف کمپین انتخاب کنید و در نهایت کلمات کلیدی موردنظر خود را پیرامون کسب کار خود وارد کنید. انتخاب کلمات کلیدی میتواند چالش برانگیز و برای کسب و کار شما بسیار حساس باشد. میتوانید راه های انتخاب کلمات کلیدی هدف را از اینجا بخوانید.
چطور رتبه ی تبلیغ بالاتری در میان رقبا بدست بیاوریم؟
سیستم تبلیغاتی گوگل با توجه به کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما، قیمت پیشنهادی به ازای هر کلیک و بررسی جایگاه آگهی، قیمت تمام شده به ازای هر کلیک را مشخص میکند. چیزی که باعث میشود شما با هزینه ی کمتر رتبه ی بهتری در مزایده تبلیغات بدست بیاورید، کیفیت تبلیغ شماست. با در اولویت قراردادن کمپین ها و تقسیم بودجه روزانه میان آنها میتوانید با حداقل هزینه رتبه ی خوبی را در میان رقبا کسب کنید. بهینه سازی کمپین ها تأثیر زیادی در هزینه تبلیغات در گوگل میگذارد. اما هنوز مهمترین چیز برای گوگل کیفیت آگهی شماست و اینجاست که سئو پا به میدان میگذارد.
افزایش بازدید پایدار با کیفیت تبلیغات و سئو بهینه
کیفیت تبلیغات همانطور که بررسی شد، اهمیت بالایی در سیستم تبلیغاتی گوگل دارد. امتیاز کیفی ( Quality score) از ۱ تا ۱۰ توسط گوگل به آگهی شما تعلق میگیرد و نهایتاً رتبه تبلیغات (Ad rank) شما مشخص میشود. نقش سئو در امتیاز کیفی آگهی تأثیر زیادی دارد. از مولفه های کلیدی در امتیاز کیفیت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارتباط کلمات کلیدی و گروه تبلیغاتی آنها
- پیوستگی معنایی متن تبلیغات
- نرخ کلیک نسب به رتبه
- ارتباط صفحه آگهی با کلمات کلیدی تعریف شده
- کیفیت صفحه آگهی و رعایت بهینه سازی محتوایی
- استفاده از عنوان های جذب کننده و پاسخ نیاز کاربر
- تجربه کاربران از صفحه ی آگهی
تجربه کاربر توسط نرخ کلیک و تاریخچه آن مشخص میشود. هرچه بهینه سازی سئو وب سایت شما بهتر صورت گرفته باشد، کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد.
بهترین وب سایتها برای تبلیغات کلیکی در گوگل
شاید بعد از آشنایی با سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز به این نتیجه برسید که برای کسب جایگاهی مناسب نیاز به تیمی با تجربه و حرفهای در این زمینه دارید. ما با معرفی بهترین وب سایتها در این زمینه شما را به هدف خود نزدیکتر میکنیم. یکتانت با بهینه کردن هزینه تمام شده و تبلیغات کلیکی هدفمند وب سایت شما را در گوگل به کاربران معرفی میکند. همچنین گروه تخصصی جی ادز و ادوردز ۲۰ پلن های مناسبی را پیشنهاد میدهند.
هدف از تبلیغات در گوگل را فراموش نکنید!
بسیاری از کسب و کار های آنلاین یا وب سایتهایی با هدف افزایش بازدید در گوگل، میخواهند در زمان کمی با رقبایی که سالها در این زمینه تجربه کسب کردهاند رقابت کنند. اما واقعیت این است که امروزه گوگل به وب سایت هایی بها میدهد که نیاز کاربر را پاسخ دهند و از چارچوب سئو خوبی برخوردار باشند. تبلیغات در گوگل زمانی بیشترین بازده را دارد که وب سایت شما روند افزایشی بازدید را طی کند. زمانی که وب سایت شما برای کاربران در موضوعی خاص شناخته شده باشد، بخش عمدهای از تبلیغات بطور خودکار توسط کاربران برای شما رخ میدهد.
سئو یا تبلیغات! روی کدام سرمایهگذاری کنیم؟
همانطور که دیدیم سئو و تبلیغات را نمیتوان از هم جدا دانست. اگر در موتور جستجوی گوگل وب سایتهایی شناخته شده و باتجربه را بررسی کنید، خواهید دید که اکثراً نیازی به تبلیغات در گوگل ندارند. سرمایه آنها محتوای آن هاست. چیزی که مشخص است این است که گوگل هم از نگاه کاربران به وب سایت شما نگاه میکند. علاوه بر این دسترسی به برخی از سرویس هایی که گوگل در سیستم تبلیغاتی خود ارائه میدهد، برای کاربران ایرانی دشوار است. بنابراین سرمایهگذاری بر روی محتوای مناسب بسیار منطقیتر از صرفاً تبلیغات در گوگل است. برای آشنایی با ابزار و ترفند های سئو این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید